Dya 's Journey

Dya Aleesya Dya Elmeera

Tuesday, November 9, 2010

Book Review ~Mama Saya Lapar..~

Masa aku nengah pantang hari tu, aku suka benar membaca (it's my hobby,anyway) aku beli la macam-macam jenis buku untuk menambahkan ilmu 'parenting' aku ni yang tidak sebeberapa ni especially on breastfeeding( next entry i will tell about my experiances on this). Dalam mencari buku yang bagus, aku tertengok buku 'Mama Saya lapar' yang ditulis oleh Wardina Safiyyah. Tengok cover buku je aku dah teruja, belum baca lagi. But indeed the book is so informative, its mom to mom business (para bapa pun boleh juga).
Tapi aku dapat buku  ni bila aku jalan-jalan dekat Blok E10, selalunya gerai-gerai ini akan wujud bila nak dekat gaji masuk. So, there was one booth (Lunatots) selling all kind of babies stuff including this book.Hepi sungguh aku.

Buku ini berkenaan pemakanan anak yang seimbang dan sihat dimana para ibu kekadang terlepas pandang tentang hal makan si kecil kita. Bukan itu saja, tentang penjagaan masa anak sakit dan juga tentang susu ibu juga disampaikan dengan baik. Masa baca buku ni, aku terbayang muka wardina dan cara cakap dia tuh.Hehe. Tak rugi membeli buku ni, ada juga resepi untuk bayi .Aku nak cuba nanti untuk elmeera nanti.

Sayonara!!

No comments:

Post a Comment